Κινηματογραφική καταγραφή της προφορικής ιστορίας
Κυριακή - Σάββατο, 9-15 Ιουλίου
Εργαστήριο
«Κινηματογραφική καταγραφή της προφορικής ιστορίας»,
για παιδιά, Νεανικό Πλάνο - Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας
Εργαστήριο
«Κινηματογραφική καταγραφή της προφορικής ιστορίας»,
για παιδιά, Νεανικό Πλάνο - Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας
με το Νίκο Αναγνωστόπουλο, σκηνοθέτη, εκπαιδευτικό συνεργάτη του Νεανικού Πλάνου
και την υποστήριξη του Κώστα Κορρέ, Υπεύθυνου Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Νεανικού Πλάνου, Υπ. Δρ. Ιστορίας Πανεπιστημίου Αιγαίου
και την υποστήριξη του Κώστα Κορρέ, Υπεύθυνου Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Νεανικού Πλάνου, Υπ. Δρ. Ιστορίας Πανεπιστημίου Αιγαίου
Το Νεανικό Πλάνο, ιδρυτικός φορέας του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους, με 30 χρόνια λειτουργίας και ενεργού δραστηριότητας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχει αναπτύξει πλήθος καινοτόμων πρωτοβουλιών για την κινηματογραφική εκπαίδευση και τη δημιουργική έκφραση παιδιών και νέων, με σκοπό: (α) την ανάπτυξη της κινηματογραφικής Παιδείας στην Α΄/βάθμια και Β΄/βάθμια Εκπαίδευση, (β) την προώθηση της παραγωγής και την εναλλακτική διανομή ποιοτικών ταινιών για Παιδιά και Νέους στους μαθητές και την Εκπαιδευτική Κοινότητα.
Στο εργαστήριο ιστορικού ντοκιμαντέρ εφαρμόζονται καινοτόμες μέθοδοι διερευνητικής ομαδοσυνεργατικής μάθησης. Άμεσος στόχος είναι η δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ που αναδεικνύει πτυχές της τοπικής ιστορίας και στοιχείων άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς. Απώτερος σκοπός είναι η ανάπτυξη της κριτικής ιστορικής σκέψης των συμμετεχόντων μέσω της ιστορικής έρευνας και της δημιουργικής έκφρασής τους.
Το εργαστήριο θα συνδυαστεί με δράσεις κινηματογραφικής παιδείας που συνδυάζουν την ψυχαγωγία με την κινηματογραφική παιδεία και περιλαμβάνουν την προβολή βραβευμένων ταινιών και ανάλυση από εξειδικευμένους συνεργάτες του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους.
Απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες ηλικίας 12-17 ετών που δεν έχουν εμπειρία και γνώση της κινηματογραφικής δημιουργίας και ενδιαφέρονται να διερευνήσουν την ιστορία του τόπου τους μέσω του κινηματογράφου. Θα διαρκεί 4 πρωινές ώρες ημερησίως και περιλαμβάνει εξοικείωση με την ιστορική έρευνα, παρακολούθηση κινηματογραφικού υλικού, κινηματογραφικές ασκήσεις καταγραφής (συνεντεύξεις, φωτογραφίες), γνωριμία με τα βασικά στάδια δημιουργίας μιας κινηματογραφικής ταινίας (σενάριο, γύρισμα, μοντάζ) και συνεντεύξεις από κατοίκους του χωριού. Άμεσος στόχος είναι η δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ που αναδεικνύει πτυχές της τοπικής ιστορίας και στοιχείων άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς. Απώτερος σκοπός είναι η ανάπτυξη της κριτικής ιστορικής σκέψης των συμμετεχόντων μέσω της ιστορικής έρευνας και της δημιουργικής έκφρασής τους.
Στο εργαστήριο ιστορικού ντοκιμαντέρ εφαρμόζονται καινοτόμες μέθοδοι διερευνητικής ομαδοσυνεργατικής μάθησης. Άμεσος στόχος είναι η δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ που αναδεικνύει πτυχές της τοπικής ιστορίας και στοιχείων άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς. Απώτερος σκοπός είναι η ανάπτυξη της κριτικής ιστορικής σκέψης των συμμετεχόντων μέσω της ιστορικής έρευνας και της δημιουργικής έκφρασής τους.
Το εργαστήριο θα συνδυαστεί με δράσεις κινηματογραφικής παιδείας που συνδυάζουν την ψυχαγωγία με την κινηματογραφική παιδεία και περιλαμβάνουν την προβολή βραβευμένων ταινιών και ανάλυση από εξειδικευμένους συνεργάτες του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους.
Απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες ηλικίας 12-17 ετών που δεν έχουν εμπειρία και γνώση της κινηματογραφικής δημιουργίας και ενδιαφέρονται να διερευνήσουν την ιστορία του τόπου τους μέσω του κινηματογράφου. Θα διαρκεί 4 πρωινές ώρες ημερησίως και περιλαμβάνει εξοικείωση με την ιστορική έρευνα, παρακολούθηση κινηματογραφικού υλικού, κινηματογραφικές ασκήσεις καταγραφής (συνεντεύξεις, φωτογραφίες), γνωριμία με τα βασικά στάδια δημιουργίας μιας κινηματογραφικής ταινίας (σενάριο, γύρισμα, μοντάζ) και συνεντεύξεις από κατοίκους του χωριού. Άμεσος στόχος είναι η δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ που αναδεικνύει πτυχές της τοπικής ιστορίας και στοιχείων άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς. Απώτερος σκοπός είναι η ανάπτυξη της κριτικής ιστορικής σκέψης των συμμετεχόντων μέσω της ιστορικής έρευνας και της δημιουργικής έκφρασής τους.
Η συμμετοχή στο εργαστήριο είναι δωρεάν.
Νίκος Αναγνωστόπουλος, σκηνοθέτης
Ο Νίκος Αναγνωστόπουλος γεννήθηκε στην Ελάτεια Φθιώτιδος. Αποφοίτησε από την Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου το 1983 και το φθινόπωρο του ίδιου χρόνου πήρε μέρος στην Ιταλία σε σεμινάρια για τον κινηματογράφο που έγιναν στην πόλη Aquila.
Ασχολείται με το ντοκιμαντέρ. Ανθρωπολογία, ιστορία, αρχαιολογία, τέχνες, οικολογικά και πολιτισμικά είναι τα θέματα που τον απασχολούν στις ταινίες του. Έχει σκηνοθετήσει περισσότερες από 50 ταινίες. Ταινίες του έχουν βραβευτεί σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ. Έχει δημιουργήσει πάνω από 160 ώρες οπτικοακουστικού υλικού, μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες ντοκιμαντέρ. Δίδαξε περιοδικά Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας και Ιστορία του Κινηματογράφου, σε Σεμινάρια του Ευρωπαϊκού Κοινοτικού Ταμείου. Από το1996-98 και για τρία χρόνια οργανώνει στην Θεσσαλονίκη το κινηματογραφικό αφιέρωμα στις εκδηλώσεις «Ημέρες Έκφρασης και Δημιουργίας» για τους Φίλους του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη.
Έχουν δημοσιευτεί εργασίες του στον Ημερήσιο Τύπο. Σαν παραγωγός και σκηνοθέτης έχει συνεργαστεί με την ΕΡΤ, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Διεύθυνση Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Mνημείων, Δ\νση Εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΥΠΠΟ, Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών, Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, Κέντρο Μελέτης Νεώτερης Κεραμικής, Πολιτισμικό Οργανισμό Δήμου Αθηναίων. Είναι μέλος της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ και της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών.
Από το 2018 συνεργάζεται τόσο με το Νεανικό Πλάνο όσο και με το Φεστιβάλ Ολυμπίας ως υπεύθυνος κινηματογραφικών εργαστηρίων ντοκιμαντέρ, ενώ η μικρού μήκους ταινία ντοκιμαντέρ «Νοστιμη Γη» (2022) των μαθητών του 3ου Δημοτικού Σχολείου Πλωμαρίου με θέμα την μετανάστευση και την πολυπολιτισμικότητα διακρίθηκε με το 2° βραβείο στο διαγωνιστικό τμήμα της 22ης «Camera Zizanio» για παιδιά ηλικίας ως 12 ετών.
Επιλεγμένη Φιλμογραφία:
1990 «Τα λαϊκά μουσικά όργανα και η κατασκευή τους», σειρά έξι (6) ημίωρων ντοκιμαντέρ ΕΤ1- Βραβείο ντοκιμαντέρ στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Κινηματογράφος και πραγματικότητα για το φιλμ «ΛΑΤΕΡΝΑ».
1993 «Στα πρόσωπα της Ανατολής κοιμάται ο χρόνος», 35mm διάρκεια 76΄ με την συμμετοχή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Η ταινία διερευνά τις σχέσεις του ελληνικού πολιτισμού με τους λαούς της ανατολής και είναι γυρισμένη στο Τουρκμενιστάν. Συμμετείχε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ - Μόσχας, Μονάχου, Λισσαβόνας, Καλκούτας. Βραβείο στο Φεστιβάλ “Rassegna internazionale del film archeologico” στο Forli στην Ιταλία.
1995 «Στην άκρη της πόλης», διάρκεια 29΄ παραγωγή Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης. Μια ταινία για τους ROM. Προβλήθηκε στο MUSEE DE LΕ HOMME και στα Φεστιβάλ του Clermont-Ferrand, Valladoville, Φλωρεντίας, Aix en Provence, Amiens. Κρατικό Βραβείο Ποιότητας.
1998 Σκηνοθετεί για λογαριασμό της ΝΕΤ σειρά ντοκιμαντέρ με το γενικό τίτλο «ΕΞ΄ΟΜΟΝΟΙΑΣ» που αναφέρεται σε μικρές ομάδες, πρόσωπα και μειονότητες που 5 ζουν στο κέντρο της Αθήνας. Η ταινία της σειράς « Ο Αλέκος και η Ζωούλα του», 2ο μεγάλο βραβείο στο International Film Festival Nürnberg 2000.
2009-10 Με την ΄΄ευλογία΄΄ της Ιεράς Κοινότητας Αγίου Όρους αναλαμβάνει την σκηνοθεσία της μεγάλου μήκους ταινίας ντοκιμαντέρ για το δυσκολότερο πρόβλημα που απασχολεί το Άγιο Όρος τα τελευταία 45 χρόνια το πρόβλημα της Μονής Εσφιγμένου, με τον τίτλο: «εί έχεις καρδίαν δύνασαι σωθήναι».
2011 8λεπτο βίντεο για την Biennalle πάνω στο έργο του Ιταλού καλλιτέχνη «Pino Padolfini»
2018 ΟΙ ΦΥΛΕΣ ΤΩΝ ΡΟΜΑ Το πάζλ των διαφορετικών φυλών τσιγγάνων που ζουν στην Ελλάδα με βάση άγνωστες μνήμες, την γλώσσα, τα επαγγέλματα τις διαδρομές που ακολούθησαν μέχρι να φτάσουν ως εδώ.
«Αναζητώντας την χαμένη ζωγραφιά » Θεοφάνης ο Έλληνας. Μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ. Συμπαραγωγή: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου-ΕΤ1η ταινία βρίσκεται στο στάδιο του post production.
Κώστας Κορρές, Πολιτιστικός Διαχειριστής – Υπ. Εκπ. Προγραμμάτων Νεανικού Πλάνου-Υπ. Δρ. Ιστορίας Πανεπιστημίου Αιγαίου
Ο Κώστας Κορρές ολοκλήρωσε πτυχιακές «Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό» στο Ε.Α.Π., μεταπτυχιακές σπουδές στην «Εκπαίδευση με χρήση νέων τεχνολογιών» στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, έναν κύκλο σπουδών στο Eötvös Loránd University “Institute for Art Theories and Media Studies” στην Ουγγαρία, και είναι Υποψήφιος Διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Διαθέτει επαγγελματική εμπειρία στην πολιτιστική διαχείριση και στη μη τυπική εκπαίδευση, στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες (Πορτογαλία και Γερμανία), ιδιαίτερα στην κινηματογραφική και την ιστορική εκπαίδευση. Από το 2010 έως το 2013, ήταν ο συντονιστής του προγράμματος κινηματογραφικής εκπαίδευσης «Μαθήματα στο σκοτάδι» του Νεανικού Πλάνου. Το 2016 μέσω της υποτροφίας πολιτιστικής διαχείρισης “START-Create Cultural Change”, μετεκπαιδεύτηκε στην Γερμανία και δημιούργησε στην Ελλάδα το διεθνώς βραβευμένο κοινωνικοπολιτιστικό πρόγραμμα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης “Ani-Mate and Meet the Other”, με δημιουργικά εργαστήρια για παιδιά προσφύγων και παιδιά Δημοτικών σχολείων της Ρόδου, της Κω, της Λέρου και της Τήλου, και πολιτιστικές εκδηλώσεις για παιδιά και ενήλικες.
Από το 2018 εργάζεται ως πολιτιστικός διαχειριστής και υπεύθυνος εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Νεανικού Πλάνου. Tο 2019 σχεδίασε, οργάνωσε και συντόνισε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Μαθήματα Κινηματογραφικής Εκπαίδευσης” του Νεανικού Πλάνου με την υποστήριξη του ΥΠΠΟΑ. Επίσης, το 2019 σχεδίασε και συντόνισε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θερινά Μαθήματα Κινηματογραφικής Εκπαίδευσης” του Νεανικού Πλάνου που υλοποιήθηκε για έγκλειστους εκπαιδευόμενους στο 2ο ΣΔΕ του Καταστήματος Κράτησης Πάτρας. Κατά το 2020, παρά τις συνθήκες της πανδημίας, σχεδίασε, οργάνωσε και συντόνισε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Όλοι στο Κάδρο” του Νεανικού Πλάνου, στο οποίο συμμετείχαν 4.250 περίπου μαθητές σε δια ζώσης και εξ αποστάσεως δράσεις κινηματογραφικής εκπαίδευσης, υπό την αιγίδα και με τη χρηματοδότηση του ΥΠΠΟΑ. Κατά το 2021, σχεδίασε και συντόνισε τη δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας “Ψηφιακά Κινηματογραφικά Εργαστήρια” του Νεανικού Πλάνου, ως 6 μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού του εκπαιδευτικού υλικού κινηματογραφικής παιδείας του φορέα. Το 2021 σχεδίασε, οργάνωσε και συντόνισε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Όλοι στο Κάδρο 2” του Νεανικού Πλάνου, στο οποίο συμμετείχαν 8.250 περίπου μαθητές σε δια ζώσης και εξ αποστάσεως δράσεις κινηματογραφικής εκπαίδευσης, και υλοποιήθηκε υπό την αιγίδα και με τη χρηματοδότηση του ΥΠΠΟΑ. Κατά το β΄ εξάμηνο του 2022 σχεδίασε, και συντόνισε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΕνCINEσθηση», που έδωσε πρόσβαση σε 4.800 περίπου μαθητές με δια ζώσης και εξ αποστάσεως δράσεις κινηματογραφικής εκπαίδευσης, και υλοποιήθηκε με τη χρηματοδότηση του ΥΠΠΟΑ, και παράλληλα σχεδίασε και συντόνισε την κινηματογραφική δράση ευαισθητοποίησης για την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της Ηλείας με θέμα «Ο μαύρος χρυσός της Ηλείας – Η προφορική ιστορία της μαύρης σταφίδας και η κινηματογραφική καταγραφή της» υπό την αιγίδα και με τη χρηματοδότηση του ΥΠΠΟΑ.
Παράλληλα από τον Νοέμβριο του 2021 είναι Συντονιστής Έργου (ΣΕ) στο ερευνητικό έργο του Πανεπιστημίου Πατρών «Κινηματογράφος και νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση – ΚΙ.ΝΕ.Τ.Ε.», με εταίρους τον Όμιλο για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα, το Νεανικό Πλάνο και την επιστημονική ένωση Euroclio-European Association of History Education, και από τον Ιανουάριο του 2022 είναι ερευνητής στο ερευνητικό έργο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων «WaRs: Μνημεία για τον Πόλεμο και την Αντίσταση στην Ελλάδα», ερευνητικά έργα τα οποία υλοποιούνται με χρηματοδότηση από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.)
Ο Νίκος Αναγνωστόπουλος γεννήθηκε στην Ελάτεια Φθιώτιδος. Αποφοίτησε από την Σχολή Κινηματογράφου Λυκούργου Σταυράκου το 1983 και το φθινόπωρο του ίδιου χρόνου πήρε μέρος στην Ιταλία σε σεμινάρια για τον κινηματογράφο που έγιναν στην πόλη Aquila.
Ασχολείται με το ντοκιμαντέρ. Ανθρωπολογία, ιστορία, αρχαιολογία, τέχνες, οικολογικά και πολιτισμικά είναι τα θέματα που τον απασχολούν στις ταινίες του. Έχει σκηνοθετήσει περισσότερες από 50 ταινίες. Ταινίες του έχουν βραβευτεί σε ελληνικά και διεθνή φεστιβάλ. Έχει δημιουργήσει πάνω από 160 ώρες οπτικοακουστικού υλικού, μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες ντοκιμαντέρ. Δίδαξε περιοδικά Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας και Ιστορία του Κινηματογράφου, σε Σεμινάρια του Ευρωπαϊκού Κοινοτικού Ταμείου. Από το1996-98 και για τρία χρόνια οργανώνει στην Θεσσαλονίκη το κινηματογραφικό αφιέρωμα στις εκδηλώσεις «Ημέρες Έκφρασης και Δημιουργίας» για τους Φίλους του Ιδρύματος Μελίνα Μερκούρη.
Έχουν δημοσιευτεί εργασίες του στον Ημερήσιο Τύπο. Σαν παραγωγός και σκηνοθέτης έχει συνεργαστεί με την ΕΡΤ, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, Διεύθυνση Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Mνημείων, Δ\νση Εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΥΠΠΟ, Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών, Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, Κέντρο Μελέτης Νεώτερης Κεραμικής, Πολιτισμικό Οργανισμό Δήμου Αθηναίων. Είναι μέλος της Ένωσης Ελληνικού Ντοκιμαντέρ και της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών.
Από το 2018 συνεργάζεται τόσο με το Νεανικό Πλάνο όσο και με το Φεστιβάλ Ολυμπίας ως υπεύθυνος κινηματογραφικών εργαστηρίων ντοκιμαντέρ, ενώ η μικρού μήκους ταινία ντοκιμαντέρ «Νοστιμη Γη» (2022) των μαθητών του 3ου Δημοτικού Σχολείου Πλωμαρίου με θέμα την μετανάστευση και την πολυπολιτισμικότητα διακρίθηκε με το 2° βραβείο στο διαγωνιστικό τμήμα της 22ης «Camera Zizanio» για παιδιά ηλικίας ως 12 ετών.
Επιλεγμένη Φιλμογραφία:
1990 «Τα λαϊκά μουσικά όργανα και η κατασκευή τους», σειρά έξι (6) ημίωρων ντοκιμαντέρ ΕΤ1- Βραβείο ντοκιμαντέρ στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης: Κινηματογράφος και πραγματικότητα για το φιλμ «ΛΑΤΕΡΝΑ».
1993 «Στα πρόσωπα της Ανατολής κοιμάται ο χρόνος», 35mm διάρκεια 76΄ με την συμμετοχή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Η ταινία διερευνά τις σχέσεις του ελληνικού πολιτισμού με τους λαούς της ανατολής και είναι γυρισμένη στο Τουρκμενιστάν. Συμμετείχε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ - Μόσχας, Μονάχου, Λισσαβόνας, Καλκούτας. Βραβείο στο Φεστιβάλ “Rassegna internazionale del film archeologico” στο Forli στην Ιταλία.
1995 «Στην άκρη της πόλης», διάρκεια 29΄ παραγωγή Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης. Μια ταινία για τους ROM. Προβλήθηκε στο MUSEE DE LΕ HOMME και στα Φεστιβάλ του Clermont-Ferrand, Valladoville, Φλωρεντίας, Aix en Provence, Amiens. Κρατικό Βραβείο Ποιότητας.
1998 Σκηνοθετεί για λογαριασμό της ΝΕΤ σειρά ντοκιμαντέρ με το γενικό τίτλο «ΕΞ΄ΟΜΟΝΟΙΑΣ» που αναφέρεται σε μικρές ομάδες, πρόσωπα και μειονότητες που 5 ζουν στο κέντρο της Αθήνας. Η ταινία της σειράς « Ο Αλέκος και η Ζωούλα του», 2ο μεγάλο βραβείο στο International Film Festival Nürnberg 2000.
2009-10 Με την ΄΄ευλογία΄΄ της Ιεράς Κοινότητας Αγίου Όρους αναλαμβάνει την σκηνοθεσία της μεγάλου μήκους ταινίας ντοκιμαντέρ για το δυσκολότερο πρόβλημα που απασχολεί το Άγιο Όρος τα τελευταία 45 χρόνια το πρόβλημα της Μονής Εσφιγμένου, με τον τίτλο: «εί έχεις καρδίαν δύνασαι σωθήναι».
2011 8λεπτο βίντεο για την Biennalle πάνω στο έργο του Ιταλού καλλιτέχνη «Pino Padolfini»
2018 ΟΙ ΦΥΛΕΣ ΤΩΝ ΡΟΜΑ Το πάζλ των διαφορετικών φυλών τσιγγάνων που ζουν στην Ελλάδα με βάση άγνωστες μνήμες, την γλώσσα, τα επαγγέλματα τις διαδρομές που ακολούθησαν μέχρι να φτάσουν ως εδώ.
«Αναζητώντας την χαμένη ζωγραφιά » Θεοφάνης ο Έλληνας. Μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ. Συμπαραγωγή: Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου-ΕΤ1η ταινία βρίσκεται στο στάδιο του post production.
Κώστας Κορρές, Πολιτιστικός Διαχειριστής – Υπ. Εκπ. Προγραμμάτων Νεανικού Πλάνου-Υπ. Δρ. Ιστορίας Πανεπιστημίου Αιγαίου
Ο Κώστας Κορρές ολοκλήρωσε πτυχιακές «Σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό» στο Ε.Α.Π., μεταπτυχιακές σπουδές στην «Εκπαίδευση με χρήση νέων τεχνολογιών» στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, έναν κύκλο σπουδών στο Eötvös Loránd University “Institute for Art Theories and Media Studies” στην Ουγγαρία, και είναι Υποψήφιος Διδάκτορας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Διαθέτει επαγγελματική εμπειρία στην πολιτιστική διαχείριση και στη μη τυπική εκπαίδευση, στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες (Πορτογαλία και Γερμανία), ιδιαίτερα στην κινηματογραφική και την ιστορική εκπαίδευση. Από το 2010 έως το 2013, ήταν ο συντονιστής του προγράμματος κινηματογραφικής εκπαίδευσης «Μαθήματα στο σκοτάδι» του Νεανικού Πλάνου. Το 2016 μέσω της υποτροφίας πολιτιστικής διαχείρισης “START-Create Cultural Change”, μετεκπαιδεύτηκε στην Γερμανία και δημιούργησε στην Ελλάδα το διεθνώς βραβευμένο κοινωνικοπολιτιστικό πρόγραμμα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης “Ani-Mate and Meet the Other”, με δημιουργικά εργαστήρια για παιδιά προσφύγων και παιδιά Δημοτικών σχολείων της Ρόδου, της Κω, της Λέρου και της Τήλου, και πολιτιστικές εκδηλώσεις για παιδιά και ενήλικες.
Από το 2018 εργάζεται ως πολιτιστικός διαχειριστής και υπεύθυνος εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Νεανικού Πλάνου. Tο 2019 σχεδίασε, οργάνωσε και συντόνισε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Μαθήματα Κινηματογραφικής Εκπαίδευσης” του Νεανικού Πλάνου με την υποστήριξη του ΥΠΠΟΑ. Επίσης, το 2019 σχεδίασε και συντόνισε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Θερινά Μαθήματα Κινηματογραφικής Εκπαίδευσης” του Νεανικού Πλάνου που υλοποιήθηκε για έγκλειστους εκπαιδευόμενους στο 2ο ΣΔΕ του Καταστήματος Κράτησης Πάτρας. Κατά το 2020, παρά τις συνθήκες της πανδημίας, σχεδίασε, οργάνωσε και συντόνισε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Όλοι στο Κάδρο” του Νεανικού Πλάνου, στο οποίο συμμετείχαν 4.250 περίπου μαθητές σε δια ζώσης και εξ αποστάσεως δράσεις κινηματογραφικής εκπαίδευσης, υπό την αιγίδα και με τη χρηματοδότηση του ΥΠΠΟΑ. Κατά το 2021, σχεδίασε και συντόνισε τη δημιουργία της ψηφιακής πλατφόρμας “Ψηφιακά Κινηματογραφικά Εργαστήρια” του Νεανικού Πλάνου, ως 6 μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού του εκπαιδευτικού υλικού κινηματογραφικής παιδείας του φορέα. Το 2021 σχεδίασε, οργάνωσε και συντόνισε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Όλοι στο Κάδρο 2” του Νεανικού Πλάνου, στο οποίο συμμετείχαν 8.250 περίπου μαθητές σε δια ζώσης και εξ αποστάσεως δράσεις κινηματογραφικής εκπαίδευσης, και υλοποιήθηκε υπό την αιγίδα και με τη χρηματοδότηση του ΥΠΠΟΑ. Κατά το β΄ εξάμηνο του 2022 σχεδίασε, και συντόνισε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ΕνCINEσθηση», που έδωσε πρόσβαση σε 4.800 περίπου μαθητές με δια ζώσης και εξ αποστάσεως δράσεις κινηματογραφικής εκπαίδευσης, και υλοποιήθηκε με τη χρηματοδότηση του ΥΠΠΟΑ, και παράλληλα σχεδίασε και συντόνισε την κινηματογραφική δράση ευαισθητοποίησης για την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της Ηλείας με θέμα «Ο μαύρος χρυσός της Ηλείας – Η προφορική ιστορία της μαύρης σταφίδας και η κινηματογραφική καταγραφή της» υπό την αιγίδα και με τη χρηματοδότηση του ΥΠΠΟΑ.
Παράλληλα από τον Νοέμβριο του 2021 είναι Συντονιστής Έργου (ΣΕ) στο ερευνητικό έργο του Πανεπιστημίου Πατρών «Κινηματογράφος και νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση – ΚΙ.ΝΕ.Τ.Ε.», με εταίρους τον Όμιλο για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα, το Νεανικό Πλάνο και την επιστημονική ένωση Euroclio-European Association of History Education, και από τον Ιανουάριο του 2022 είναι ερευνητής στο ερευνητικό έργο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων «WaRs: Μνημεία για τον Πόλεμο και την Αντίσταση στην Ελλάδα», ερευνητικά έργα τα οποία υλοποιούνται με χρηματοδότηση από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.)

Νεανικό_Πλάνο_Ανοιχτή_πρόσκληση.pdf | |
File Size: | 258 kb |
File Type: |

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ_ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ.doc | |
File Size: | 38 kb |
File Type: | doc |